Den onde, den gode och den riktigt dumme.

Likt en halshuggen höna så springer jag omkring utan medvetande om vart jag är påväg, för att sen falla ihop och dö. Men lika bra är väll det. Då slipper man ju bry sig om allt ont som händer runt omkring sig.

Hej gott folk! Detta kommer då bli inlägg Nr.2 utav dem alla som kommer att skrivas i denna fantastiska blogg som kommer att chocka världen över. Japp, jag har drabbat av högmod efter att jag fått veta att minst två personer kommer att läsa allt detta som kommer att poppa upp här framöver. Förvisso så är det bara två väldigt snälla kompisar, men man tager vad man haver. Men man tackar så mycket för detta ljus i mitt liv ni gav. =)

Har inte riktigt kommit i underfund med vad, hur och varför det ska skrivas, men det dyker nog upp till slut.
Men bara för att komma igång så kan jag ju börja med en klassiker. Att klaga, på allt och lite till.
Kan börja med en sak som många nog känner igen, Falska människor!

Ja! Alla stör sig nog på dem som beter sig falskt. Även jag ibland.
Som ett exempel så kan jag dra upp en sak som hände mig för inte så lång tid sedan.
Detta hände på tåget hem från skolan. Det hela startade med att jag satt lungt och tyst djupt inne i mina egna tankar, är en gammal kompis stiger på samma tåg, jag kände igen henne och är rätt säker på att hon såg vem jag var också. Men eftersom vi inte har pratats eller ens hälsat på varanndra på kanske 3-4 år så förmådda jag inte att ljuda ett hej till henne. Lite dumt kanske ni tycker ni, men dem som känner mig vet att jag oftast är en rätt tillbakadragen och osocial person. Back to the story. Vi går av på samma station och efter några meter så tar jag upp en cigg och likt en unge som ser en annan unge som har roliga leksaker, så närmar hon sig och säger:
- Hej Erik!
Jag svarar såklart tillbaka, man är ju inte ouppfostrad.
Efter det så kommer lite av dem där vanliga småfrågorna så som hur man mår och vad man gör nu förtiden. Man svarar och frågar samma saker tillbaka, lite omformulerat.
Efter det så kommer den frågan som jag väntade på redan från början.
- Har du en cigg att bjuda på?
Snäll som man är så ger man ju henne en, när man lika lätt hade kunnat sagt att det var den sista. Måste sluta att vara så snäll och givmild.
Är rätt säker på att om jag inte börjat röka vid det tillfället så hade hon nog inte äns kastat mig en andra blick.
Och det kära läsare, tycker jag är att vara en falsk person. Men kan ju myckt möjligt ha missuppfattat situationen och det är fallet så ber jag så hemsk mycket om ursäkt till personen i fråga.

Det var allt just nu. Hoppas verkligen att ni läser detta!

//Er trogne tjänare Krüger

Kommentarer
Postat av: John

Detta låter väldigt likt nåt du berättade den där värdelösa lördagskvällen :)

2009-10-06 @ 19:48:43
Postat av: Krüger

Duh! Skulle det kunna vara samma? Nä det låter väldigt osannolikt xD haha

2009-10-06 @ 19:58:21
URL: http://iamkruger.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tycker ändå din blogg är den vettigaste jag vart inne på. Snälla, börja inte med "dagens mode" och videoblogg, HAHAHA!

2009-10-06 @ 23:42:20
Postat av: Jennifer

Fu anna, haru ens läst min ):

Ja, det är jobbigt när folk är sådär. menmen, vad ska man göra åt saken.

2009-10-07 @ 00:17:00
URL: http://vindlandeotur.blogg.se/
Postat av: Bea

hehe bra skrivet erik, å vet du :D tänker ta åt mig ( e en av dom som läser otroligt glad min, tar åt mig att du skrev om mig asså :O!) (A)

2009-10-08 @ 19:58:14
Postat av: Timmy

Vem var det? =O

2009-10-20 @ 00:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0