Femtioelva sätt att såra Erik Krüger

Lika så att talet femtioelva inte finns, så finns det inget sätt för er att kunna få mig att känna sorg. Det ordet existerar egentligen inte i mitt vokabulär. :P Men försök ni bara.

Men detta inlägg ska inte handla om mig och mitt problem med att inte ha känslor. Utan om något riktigt intressant. Reklam! Reklam finns ju nästan överallt i vårt media skadade samhälle. I morgontidningen, planscher/affischer, TV, Radio och på Internet. Vissa är jobbiga, mesta det som sänds via TV och Radio, och andra reagerar man inte lika mycket på. Men att det finns så pass mycket reklam är ju inte så konstigt. Det är ju t.ex. ett företags sätt att kommunicera med folket och få deras uppmärksamhet. Detsamma gäller ju olika evenemang som kanske en festival.
Alla här har ju blivit irriterade när en bra film på TV bryts för att sända några korta snuttar reklam, jag har i alla fall det. Men ett flertal har nog också blivit lättade när de känner att de behöver en paus för att gå på toaletten, kanske. Så här finns det ju ömsesidiga känlsor för reklamen. Det var TV-reklamen det.
Nu till den typ av reklam jag känner störst avsky för. Det som finns här på internet. Alla dem pop-ups och stötande reklamrutor som dyker upp lite överallt. Väldigt irriterande enligt mig.

Topp-tre-botten-reklam
  • Basshunters nya album, Bass Generation (Spotify)
  • OLW, Fredagsmys (TV)
  • ComHem, Judit & Judith (TV)
Topp-tre-toppen-reklam
  • ICA, de flesta av dem (TV)
  • ComHem, figurerna i ComHem-huset (TV)
  • IQ, Lill Lindfors - Rus (TV)
Har egentligen inte skrivit något som de flesta inte vet om och kan tänka ut själva. Så tänker sätta punkt här för att slippa skriva mer meningslös text.

Sova nu! Kanske! Godnatt! Snaaaark... zzZZzZ
//Krüger den vise

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast talet femtioelva finns ju, titta;! 50-11 ;)

2009-10-21 @ 18:52:44
Postat av: Krüger

Har tydligen en person här som anser sig vara fyndig.

Bara för att förstöra för dig Timmy! (gissade jag rätt?) så är 50-11 två tal, som är i plural och jag skrev "talet" som tyder på singular, alltså ett tal xD

2009-10-21 @ 23:55:02
URL: http://iamkruger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0