Back home on dry land!

Sitter här på en bänk intill havet
Blickar ut över natten och mörkret
Den mörka himlen
Det mörka vattnet

Sitter här på en bänk intill havet
Ensam men inte ensam
En känsla av att aldrig vara ensam
Lyssnar lungt på ljuden

Lyssnar på löven som prasslar
när vinden blåser förbi
Lyssnar på vågorna som skvalpar
när de når bergskanten

Ljuden känns lugnande
Känner en frid i mig
En frid som inget kan bryta
Inte ens den bitande kylan

Kastar en blick upp mot stjärnorna
men inte stjärnor synes på natthimlen
Dem har gömt sig
Vet att dem finns där
Så jag fortsätter titta

Jag blundar en sekund, kanske två
Tänder en cigarett
Betraktar glöden
som är det ända ljus som syns

För även månen har gömt sig
och sprider inget ljus åt pojken
Pojken som ensam sitter på en bänk intill havet
Ensam men inte ensam

Är hemma igen. Har längtat hem sen jag åkte, har vart tråkigt. Men nu när jag är hemma så vill jag bara härifrån.
Är inte det konstigt, att vilja något och sen något helt annat när man fått det man vill. Konstigt var ordet!
Helt misslyckad och tråkig helg har det ju inte varit, bara mer misslyckad och tråkig än vad jag vill ha det. Fick i alla fall i mig 10st öl, dyra öl, som kostade 51:- styck. Men dem var värda det, skulle annars inte ha överlevt helgen. Att umgås med fulla och högljudda "gamlingar" och skrikiga småbarn ligger inte på min topp lista av nöjen.

Om ni undrar om det lilla stycket text jag skrev högst upp här så är det något jag kom på efter att alla barer stängt och alla gått till kojs. Vet att det inte är så bra, men jag är ingen poet så man kan inte förvänta sig något annat. xD
Nej, drar väll mig undan nu, kanske spela lite Aion, japp det är vad jag sysslar med när jag är hemma. Kommer väll ett mer detaljerat inlägg om det senare någon gång.
Over and out!

//Krüger på bänken

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mysig blogg du har!!! Allt bra? KRAM

2009-10-19 @ 10:16:27
URL: http://hasselqvist.blogg.se/
Postat av: Jess

Härligt blogg du har :)

Du skriver jätte bra :)

Ha det gott.

Jess

2009-10-19 @ 11:42:12
URL: http://loppys.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hiiiiiiihiiiiiiii den blogg är grå nu! (Y) WHO!

RANDOM! men du fattar! :D

2009-10-19 @ 14:56:27
URL: http://vindlandeotur.blogg.se/
Postat av: Krüger

Vad roligt att höra att det finns folk som tycker om min blogg, även om jag tror att det bara är en artighetsfras. =)

btw så tycker jag att det borde finnas någon typ av svarsfunktion till bloggen, är lite förvirrad angående hur man ska svara på någons inlägg

2009-10-19 @ 16:43:44
URL: http://iamkruger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0